Monday 4 March 2013

Διαδικτυακές μηχανές σύγκρισης τιμών – ένα σύγχρονο όπλο ενάντια στην ακρίβεια

Σε ένα έντονα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον η ανταγωνιστική διαδικασία μοιάζει με κινούμενη άμμο. Η ταχύτητα μεταβολής διαφόρων παραμέτρων του ανταγωνισμού είναι τόσο μεγάλη που καθιστά αδύνατη τη σύγκριση όλων των χαρακτηριστικών των διαθέσιμων ανταγωνιστικών προϊόντων από τους καταναλωτές. Ως αποτέλεσμα, τα συμβατικά μέσα που έχουν στη διάθεση τους οι καταναλωτές, ώστε να αναζητήσουν τις πιο συμφέρουσες προσφορές (π.χ. επιτόπια επίσκεψη καταστημάτων), αποδυναμώνονται σε σημαντικό βαθμό. Η διασπορά και η ανομοιογένεια των πληροφοριών σε σχέση με τα διαθέσιμα ανταγωνιστικά προϊόντα και τις τιμές τους αυξάνει δραστικά το κόστος αναζήτησης και σύγκρισης, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να προχωρούν πολλές φορές σε υποβέλτιστες επιλογές.

Ένα εναλλακτικό εργαλείο που έχει καθιερωθεί στις ανεπτυγμένες χώρες την τελευταία δεκαετία με στόχο τη μείωση του κόστους αναζήτησης είναι οι διαδικτυακές μηχανές σύγκρισης τιμών. Οι εξειδικευμένες αυτές μηχανές περιορίζουν σημαντικά το κόστος αναζήτησης της καλύτερης διαθέσιμης προσφοράς παρέχοντας σε μηδενικό χρόνο πολύτιμες πληροφορίες σε σχέση με τις τιμές των ανταγωνιστικών προϊόντων και προσφορών. Οι εν λόγω πληροφορίες παρουσιάζονται συχνά σε αναλυτικούς συγκριτικούς πίνακες, ώστε να διευκολύνεται η προσπέλαση τους από τους καταναλωτές, και συνήθως αφορούν μία ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών, από τις τραπεζικές χρεώσεις μέχρι και τις συνδρομές σε γυμναστήρια.

Τα οφέλη που μπορεί να προκύψουν για τους καταναλωτές από τη χρήση διαδικτυακών μηχανών σύγκρισης τιμών είναι σημαντικά. Αφενός αναβαθμίζεται η ενεργώς συμμετοχή τους στην ανταγωνιστική διαδικασία. Αφετέρου μέσω της επεξεργασίας των πληροφοριών που προσφέρονται μπορούν να εξοικονομήσουν σημαντικά χρηματικά ποσά από την επιλογή των καλύτερων διαθέσιμων ανταγωνιστικών προσφορών. Για να κεφαλαιοποιηθούν τα δυνητικά οφέλη από τη χρήση των εν λόγω διαδικτυακών μηχανών, οι καταναλωτές, πέραν από την απλή αναζήτηση, θα πρέπει να επιλέξουν την καλύτερη διαθέσιμη προσφορά. Όσον αφορά το ποσοτικό μέγεθος του οφέλους για τους καταναλωτές από τη χρήση διαδικτυακών μηχανών σύγκρισης τιμών, μια μελέτη του Office of Fair Trading της Μεγάλης Βρετανίας (διαθέσιμη εδώ) το εκτιμά σε 150-250 εκ. στερλίνες τον χρόνο.

Παρά τα ουσιαστικά οφέλη από τη χρήση των διαδικτυακών μηχανών σύγκρισης τιμών, στην Κύπρο οι εν λόγω μηχανές δεν έχουν καθιερωθεί ως εργαλείο αναζήτησης των καλύτερων προσφορών από τους καταναλωτές. Αυτό οφείλεται κυρίως στην μη ανάπτυξη τέτοιων μηχανών σύγκρισης τιμών για προϊόντα και υπηρεσίες που αφορούν την Κύπρο. Το κενό αυτό έρχεται να καλύψει η ιστοσελίδα www.compareservices.com.cy. Μέσω της εν λόγω ιστοσελίδας οι κύπριοι καταναλωτές μπορούν εύκολα και γρήγορα να βρουν χρήσιμες πληροφορίες για δίδακτρα πανεπιστημίων, τραπεζικές χρεώσεις και επιτόκια, συνδρομές γυμναστηρίων, χρεώσεις που αφορούν την σταθερή και κινητή τηλεφωνία, συνδρομές πρόσβασης στο διαδίκτυο και διάφορες άλλες υπηρεσίες που προσφέρονται στην Κύπρο.


Η ενίσχυση της διαφάνεια και η απλοποίηση της σύγκριση των τιμών διαφόρων προϊόντων και υπηρεσιών αναντίλεκτα μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό όπλο ενάντια στην ακρίβεια, ιδιαίτερα σε μία περίοδο ισχνών αγελάδων. Αυτός είναι και ο κυρίαρχος σκοπός της ιστοσελίδας www.compareservices.com.cy. Να εξοπλίσει τους κύπριους καταναλωτές με ένα σύγχρονο και απλό εργαλείο ώστε να κάνουν καλύτερες και πιο πληροφορημένες επιλογές, και να αναβαθμίσει τον πολυσχιδή ρόλο τους στην ανταγωνιστική διαδικασία. 

1 comment:

  1. http://getaprice.gr/ Κατάλογος προϊόντων και σύγκριση τιμών από ηλεκτρονικά καταστήματα

    ReplyDelete